Na koji način dišete?

Članak

NA KOJI NAČIN DIŠETE?

disanje2Istočnjački narodi od davnina su naglašavali vrijednost dubokog disanja, ne samo radi pomoći u duhovnom napretku već i kao značajan doprinos zdravlju i dugovječnosti. Znati dobro disati istovremeno znači kontrolirati vlastite emocije i osjećaje i imati miran um i sklad sa svojim tijelom.

Pravilno disanje uključuje aktivnost cijelih pluća. Vrlo često nismo niti svjesni da u toku dana koristimo samo dio pluća i to najčešće gornji. Na taj način ostavljamo neiskorištenima donji dio pluća što dovodi do smanjenja ventilacije i oksigenacije krvi i cijelog tijela. Zamislite da imate prostoriju u kojoj živite i da ju nikada dobro ne provjerite!

U opisu ovih nekoliko tipičnih načina disanja, putem naznačenih vježbi, probajte ustanoviti na koji način dišete,  a nakon toga nastojite stanje promijeniti nekom od tehnika disanja koje ćemo opisati i preporučiti u člancima koji slijede na blogu.

Disanje gornjim dijelom pluća
Legnite na leđa i položite jedan dlan na gornji dio prsnog koša a drugi dlan na abdomen. Ako se dlan koji je na prsnom košu pomiče, a drugi koji je na abdomenu ne, definitivno dišete samo iz područja prsnog koša. Takvo disanje je nepotpuno.

Plitko disanje
Legnite na leđa i položite dlanove na donja rebra. Prilikom udaha bez napora bi trebali osjetiti lagano širenje donjih rebara i njihovo lagano skupljanje prilikom izdaha. Ako se rebra ne pomiču vaše je disanje plitko.

Neuravnoteženo disanje
Legnite se i uzmite par minuta kako bi tijelo uspostavilo normalan ritam disanja. Tada prilikom izdaha brojite u sebi kako bi odredili trajanje izdaha. Nastavite sa normalnim udahom, brojeći u sebi trajanje udaha i zatim usporedite s trajanjem izdaha. Izdah bi trebao trajati nešto duže od udaha. Ukoliko ne, tada je vaše disanje neuravnoteženo.

Zadržavanje daha
zadržavanje daha
Zadržavanje daha nakon udisaja može biti najčešća loša navika disanja. Kako bi ustanovili da li na taj način dišete obratite pažnju na fazu prijelaza između udaha i izdaha. Oni koji zadržavaju dah najčešće se znaju boriti da iniciraju izdah. Takav način disanja čest je tokom vježbanja. Možete na njega utjecati na taj način da svjesno opustite abdomen po završetku udaha.

Obrnuto disanje
Do obrnutog disanja dolazi kada sa dijafragma povlači prema prsima prilikom udisaja a spušta se prema abdomenu prilikom izdisaja. Legnite na leđa i položite dlanove na abdomen. Abdomen bi se trebao polako spuštati kako izdišete i lagano podizati kako udišete. Ako se dešava suprotno, tada dišete obrnuto. Budući da se ovakvo disanje najčešće javlja prilikom većih napora test nije sasvim pouzdan.

Disanje na usta
Stari yogiji znali su reći: „Usta su za hranjenje, a nos za disanje.“ Disanje na usta štetno je iz više razloga. Prašina, nečistoća i ostala strana tijela, umjesto da se zadrže na sluznim membranama i dlačicama u nosnicama, disanjem na usta direktno ulaze u dišni sustav. Prolaskom kroz nos, hladan zrak se zagrijava a topao hladi prije nego što uđe u tijelo. Disanjem kroz usta oštećujemo dišni sustav time što u njega unosimo zrak neprimjerenih temperatura. Osim toga, dišući na usta zanemarujemo nosne prolaze uslijed čega se oni onečiste i začepe.

I za kraj…

the-spirit-of-breathProces disanja, pokreti udaha i izdaha, jedno je od većih čuda postojanja. Kroz disanje ne samo da nastaje životna energija već ono isto tako omogućava ozdravljujućim snagama prodor do same srži našeg bića. Nesmetanim dubokim udahom ispunjavamo se životnom energijom i nadahnjujemo se; potpunim se izdisanjem praznimo, otvaramo ka nepoznatom. Promatrajući dinamični ritam ovog životnog procesa nalazimo svoje unutarnje iscjeljujuće snage; snage koje proizlaze iz naše cjelovitosti.
Dah je život. Disati potpuno znači živjeti potpuno, ispoljavati u potpunosti svoju prirođenu životnost i autentičnost kroz sve što dodirnemo, osjetimo, zamislimo…

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s