Disanje trbuhom – kapalabhati

Članak

DISANJE TRBUHOM – KAPALABHATI

Prva tehnika disanja koju objavljujemo na blogu!

Na sanskrtu kapala znači lubanja, a bhati ulaštiti, očistiti. Kaphalabati doslovno znači očistiti lubanju. Ova vježba disanja (pranayama) vrlo je korisna za čišćenje energetskih puteva i pojačanje protoka energije. Na tjelesnom planu pročišćava nosnice, uši i dišne puteve te pomaže boljoj opskrbljenosti krvi kisikom i uklanjanju toksina. Probava postaje urednija.

Za razliku od normalnog disanja gdje je aktivan udisaj a pasivan izdisaj, pri kaphalabati disanju aktivno je izdisanje, a pasivno udisanje. Disanje trbuhom sastoji se od brzih izdaha, a nakon svakoga od njih slijedi pasivno udisanje.

Kad se izvodi umjerenim tempom, vježbati se može u svakom položaju uspravnih leđa. Savjetujem vam da u početku vježbate u stolici sa naslonom, stopala čvrsto priljubljenih uz tlo, s rukama u krilu. Kad se usavršite u toj vježbi, izvodite ju u lotos položaju.

Vježbu počinjete tako da zauzmete udoban položaj uspravnih leđa. Dišite dvije minute polaganim jogijskim disanjem sve dok se ne opustite. Opustite donji dio tijela, osobito trbuh, tako da se može slobodno širiti dok se ispunjava zrakom. Iz tog položaja naglo stegnite trbušne mišiće. To će stezanje izbaciti zrak kroz nos. Kad istisnete zrak, odmah opustite trbuh, tako da se može proširiti. Zatim ponovite naglo stezanje vaših trbušnih mišića kako bi istisnuli zrak. Ovaj osnovni ritam slijedite u prvom dijelu vježbe. Brzina disanja nije najbitnija. Puno je važniji ritam i snaga istiskivanja zraka, jer od toga pojedinac ima najviše koristi.

Drugi dio vježbe disanja počinje odmah nakon posljednjeg snažnog izdaha. Tada duboko udahnite kroz nos, zadržite dah, podignite mišiće zdjeličnog dna i uvucite trbuh. Zadržite dah sve dok ne osjetite kako vašom kralješnicom nadire bujica energije od područja trtice sve do vrha glave. Čim energija dospje do glave osjetit ćete kako vam glava postaje lakša, te možda čak i blagu vrtoglavicu. Kad to osjetite, odmah izdahnite kroz nos i opustite se.

U početku napravite 30-40 izdisaja. Ponovite cijeli ciklus 3-4 puta sa odmorom između ciklusa dok disanje ne postane normalno. Svaki tjedan dodajte novih 10 izdisaja sve dok ne dođete do 5 ciklusa po sto izdisaja. Savjetujem vam da postepeno napredujete i ne idete dalje od te brojke.

Na kraju svake vježbe disanja mentalno potvrdite: „Svaki puta dok izvodim disanje trbuhom, jačam svoj energetski sustav i on postaje skladniji i uravnoteženiji“.

Najbolje je da tu vježbu izvodite ujutro, prije doručka (umjesto jutarnje kave!). Nemojte vježbati nakon jela, jer ćete poremetiti probavu, ali ni prije spavanja jer vas može dugo držati budnima.

Svi oni koji imaju ozbiljnijih problema sa plućima i bronhijima neka ne izvode ovu vježbu disanja. Oni koji pate od srčanih smetnji neka se posavjetuju s liječnikom.

Početnici neka pripaze na slijedeće moguće greške: grudi i ramena pri izdisaju ostaju nepomična. Ne smije se savijati kralježnica.

Video prikaz ove tehnike disanja pogledajte na stranici Yoga i Pilates!

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s