Nadi Sodhana pranayama – pročišćavanje nadija

Članak

NADI SODHANA PRANAYAMA – PROČIŠĆAVANJE NADIJA

Kao što smo u jednom od prethodnih postova najavili, nastavljamo sa predstavljanjem tehnika disanja!

Prisjetimo se, nadiji su kanali kojima se prenosi energija kroz suptilni energetski sustav. Stari jogijski tekstovi uče nas da ida nadi i pingala nadi, pored sushumne, tvore osnovne nadije te počinju sa obje strane prve čakre (muladhara). Ida putuje lijevom nosnicom, a pingala desnom. Da bi se sačuvao  i pojačao protok energije kroz nadije, osobito kroz idu, pingalu i sushumnu, stari jogini razvili su vježbe disanja koje se nazivaju pranayama. Primjenom pranayame odmotava se kundalini shakti– energija u dnu kralježnice koju simbolički predstavlja sklupčana zmija čija je glava okrenuta u pravcu  korijena sushumne.

Opis izvođenja vježbe (za početnike):

  1. Sjednite u udoban položaj uspravnih leđa i nekoliko minuta obraćajte pažnju na normalan dah
  2. Spojite kažiprst i srednji prst desne ruke te ih položite na područje između obrva, a palcem zatvorite desnu nosnicu (ako vam je lakše, prste možete položiti na način koji je prikazan u videu)
  3. Udišite i izdišite kroz lijevu nosnicu, što polaganije 20 puta
  4. Otvorite desnu nosnicu i prstenjakom desne ruke zatvorite lijevu nosnicu. Udahnite i izdahnite 20 puta
  5. Spustite ruku na koljeno i promatrajte svoj normalan dah

Opis izvođenja vježbe za naprednije praktikante (kada ovladate prethodnom tehnikom):

Započnite sa postupkom kao što je opisano u prethodnoj vježbi pod brojem 1. i 2. te nastavite:

  1. Palcem zatvorite desnu nosnicu pa polako udahnite kroz lijevu. Prstenjakom zatvorite lijevu nosnicu i izdahnite kroz desnu. Sada udahnite kroz desnu i izdahnite kroz lijevu. To je jedan ciklus koji se sastoji od udaha na lijevu nosnicu, izdaha na desnu, udaha na desnu i izdaha na lijevu nosnicu. Ukoliko pri disanju zamislite obrnuto slovo V, lakše ćete pratiti ciklus disanja.
  2. Nakon 10 ciklusa, spustite ruku i dišite normalno.
  3. Ponovite vježbu tako da ciklus započnete sa udahom na desnu nosnicu, izdah na lijevu, udah na lijevu, izdah na desnu nosnicu. Napravite 10 ciklusa.

 Ova tehnika disanja naziva se i Anuloma Viloma pranayama.

 Ako niste potpuno sigurni kako izvesti vježbu, pogledajte video:

Dobrobiti vježbe na fizičkoj razini:

  • Pročišćavanje krvi i dišnog sustava
  • Bolja opskrba organizma kisikom
  • Jačanje dišnih organa
  • Otvaranje sinusa i sprječavanje alergija
  • Uravnoteženje živčanog sustava
  • Pomoć kod nervoze i glavobolje

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s