Hara disanje

Članak

HARA DISANJE

Hara, tjelesno sjedište čovjeka, nalazi se neposredno ispod pupka, točnije, tri prsta ispod njega. Ta riječ na japanskom doslovno znači trbuh. Upravo u trbuhu čovjek nalazi svoju tjelesnu i energetsku ravnotežu. Prije nego što uspostavimo ravnotežu na fizičkom tijelu, moramo postati svjesni hare. Najdjelotvorniji način za to je vježba hara-disanje.

Hara disanje možete izvoditi u bilo kojem udobnom položaju dokle god su vam leđa uspravna. Za početak neka to bude ležeći na leđima, a kada se usavršite možete ju izvoditi sjedeći ili stojeći. Ruke položite uz tijelo, dlanova okrenutih prema gore. Zatvorite oči i olabavite donju čeljust kako bi se usta lagano otvorila. Iz tog položaja počnite disati lagano i opušteno tri do četiri minute. Zatim mentalnu pažnju usmjerite na haru koja se nalazi tri prsta ispod pupka. Nakon nekoliko časaka, kako bi još više probudili haru, stavite obje ruke na to područje. Istovremeno jezikom dotaknite prednje nepce neposredno iza zubi. Tako ćete povezati prednji i stražnji medijalni meridijan.

Hara disanje prakticira se dišući polagano i duboko uz prirodno pokretanje područja hare.

Započnite duboko i polagano udisati kroz nos sve dok ne nabrojite do pet. Dok haru ispunjavate zrakom, vizualizirajte da zajedno sa zrakom njom protiče i fluid koji haru ispunjava energijom i svjetlošću. To je, dakako, prana. Zadržite dah dok ne izbrojite do pet, a pažnja neka vam ostaje i dalje usredotočena na haru. Za vrijeme zadržavanja daha osjetit ćete da se zagrijava područje hare kako se povisuje razina prane i ispunjava energijom organe trbuha. Pošto ste dah zadržali dok niste izbrojili do pet, izdahnite kroz usta sve dok ne nabrojite do deset. Između udaha i izdaha ne bi trebalo biti pauze.

Vježbu izvodite dva do tri puta tjedno po 20 minuta. Učinkovitost ovog disanja je u generiranju životne energije, mentalne stabilnosti, fokusiranje i samopouzdanja. Ova tehnika disanja na fizičkoj razini pospješuje probavne i cirkulatorne funkcije što rezultira općim zdravljem i dugovječnošću.

Za one koji imaju problema sa visokim tlakom, nije preporučljivo zadržavanje daha jer to može izazvati dodatni pritisak na srce i krvne žile. Vježba je također vrlo korisna bez zadržavanja daha između udaha i izdaha.

Vježbu nemojte prakticirati nakon jela ili kad ste pospani.

Usavršivši se u vježbi, vraćamo se svojem pravom središtu, a to je hara. I još više od toga: hara je stav, način postojanja, središte iz kojeg se čovjek skladno kreće i djeluje, iz kojeg čini prave stvari u pravo vrijeme. Stoga, hara se ne smatra samo točkom ravnoteže nego i stanjem uravnoteženosti.

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s