Ujjayi disanje – dah pobjednika

Članak

Ujjayi disanje – dah pobjednika

„Kada dah luta um je nepostojan, ali kada je dah miran i um se smiruje.“  Hatha Yoga Pradipika

Dah je gorivo koje hrani našu unutarnju vatru, daje život i osigurava daljnje gorenje vatre. Vitalnu energiju, pranu, možemo usmjeravati pomoću daha. U praksi joge, ujjayi dah (ili pobjednički dah) koristi se kako bi se pojačao tok prane. Disanjem kroz nos uz zatvorena usta, dah se osjeća u području grla što rezultira zviždavim zvukom ili zvukom nalik na tiho hrkanje. Taj zvuk disanja okupira um i drži nas fokusiranim. Kada nakon izvjesnog vremena um počne lutati, zvuk disanja nastavlja nas vraćati nazad „kući“ i udaljavati od stalnog brbljanja uma. Um postaje fokusiran i miran. Na taj način, dah postaje poveznica između tijela i uma.

Praksa – Ujjayi dah

1. Sjednite u udoban položaj uspravnih leđa ili legnite na leđa na ravnu podlogu. Postanite svjesni prirodnog ritma disanja i osjetite prolaz zraka kroz dušnik. Zatim, držeći usta zatvorena kontrahirajte područje na stražnjoj strani grla. Napravite mekani zviždeći zvuk: „hahhhhhhhhh“ kojeg zadržite tijekom udaha i tijekom izdaha. Sjetite se disanja Dartha Vadera! Neka udah i izdah budu dugi, duboki, polagani i kontrolirani. Prakticirajte dalje usmjeravajući svoju pažnju na zvuk. Počnite sa 3 minuta prakse dnevno pa polako produžujte sve do 10 minuta.

2. Prakticirajte kao što je ranije navedeno, ali savijte jezik prema nazad tako da vrh jezika prislonite na meki dio gornjeg nepca.

3. Kada primijetite da je um počeo lutati, vratite pažnju na dah i zvuk ujjayi disanja.

4. Fokusirajte se na izdah i s vremenom povećajte puninu izdaha.

Ujjayi disanje možete prakticirati i tako da udišete kroz nos, a izdišete kroz usta. Kod izdaha na usta kreirajte zvuk „haaaaa“ (pomoći će ako zamislite da želite zamagliti staklo ili naočale). Pri tome i dalje pažnju zadržite na području stražnjeg dijela grla i nastavite kreirati zvuk. Pogledajte video:

Dobrobiti ujjayi disanja

Neke od dobrobiti ove tehnike disanja su: bolja probava, uravnoteženje krvnog tlaka, čišćenje tijela od otrova, povećano snabdijevanje organizma energijom i pranom, smirenje nervnog sustava.

Ova tehnika disanja prikladna je za osobe sa povišenim krvnim tlakom i za osobe koje pate od nesanice i anksioznosti.

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s