Joga za po doma

Članak

JOGA ZA PO DOMA!

yogaMnogi polaznici joge godinama redovno pohađaju tečajeve joge, ali im je teško ili gotovo nemoguće poduzeti sljedeći korak – početi samostalno vježbati kod kuće. Iako se na satovima joge puno nauči, najviše koristi imate od joge ako samostalno vježbate kod kuće. Konačan cilj joge je proces samoostvarenja, a svatko je na tom putu svoj vlastiti istraživač! Ako još niste počeli samostalno vježbati, možda vas neki od savjeta na to potaknu.

Postoje četiri osnovne prepreke pri odluci o samostalnom vježbanju. Jedna od njih je manjak discipline. Druga, na koju se većina ljudi žali je nedostatak vremena. Većina nas živi ubrzanim tempom. Okruženi smo brzim kompjuterima, autima, hranimo se brzom hranom. Sve bi nam to trebalo donijeti više slobodnog vremena. Nažalost, situacija je upravo obrnuta. Treća prepreka je nedostatak sigurnosti u sebe. Na svim područjima života uče nas da se savjetujemo sa stručnjacima, od odnosa sa drugima do kuhanja, zdravlja itd. Na taj način gubimo svijest o sebi, o vlastitim instinktima, intuiciji. Drugim riječima, oduzimamo sami sebi dozvolu da to sve sami znamo i možemo. Da bi imali koristi od joge, moramo naučiti biti svoji i vjerovati sebi. I posljednja prepreka, a možda i najvažnija je slaba volja, jer je um kreator i pokretač svega. A autentična, snažna volja svojevrsni je software koji pokreće um i tijelo. Ako nam je volja slaba lako padamo u začarani krug pasivnosti i  nedostatka motivacije koji nas drže neaktivnim.

Evo nekih konkretnih savjeta kako započeti sa vježbanjem kod kuće:

  • 1. Odredite vrijeme i mjesto vježbanja
  • 2. Stavite prostirku koju koristite za vježbanje na vidljivo mjesto
  • 3. Vježbajte slijed asana na način koji vam prirodno odgovara
  • 4. Vježbajte kratko, oko 15 minuta
  • 5. Pokušajte isprobati bilo koji položaj kojeg se sjetite
  • 6. Zaželite li se vježbati usred dana, započnite upravo tada – u vrijeme i na mjestu odluke

Najvažnije od svega je početi!

Kratke forme vježbi kao što je npr. pozdrav suncu, omogućuju ubacivanje prakse joge u gusti dnevni raspored. Rutina vježbanja od 15 minuta dnevno služit će vam kao kamen temeljac za nadogradnju i produljenje prakse. Dosljednost je puno važnija nego sporadična kvantiteta. Bolje je vježbati tri puta tjedno po 30 minuta nego vježbati jedan dan sat i pol, neki drugi dan 20 minuta, a zatim tri tjedna ništa. Nađite rutinu koje se možete pridržavati i dobrobiti će se pojaviti brže nego kod sporadične prakse.

Uživajte u svojoj praksi! Neka to bude vrijeme samo za vas. Uživajte u svakom dahu. Osjetite čaroliju pokretanja tijela i savršenost njegovog funkcioniranja. Blagodati koje primamo kroz praksu joge su osobne.  Joga je zaista vrijedan i raznovrstan alat, ako se sa njime služimo.

Moje iskustvo sa praksom joge je da mi sve ostalo u životu teče puno lakše. Imam više strpljenja i pribranosti kada redovito vježbam. Ne možemo izbjeći sve stresove koje nam život servira. Ali, možemo iz stanja unutrašnjeg mira i pribranosti puno bolje od-reagirati na izazove koji su stavljeni ispred nas. Na neki način, raspolažemo sa većim manevarskim prostorom za djelovanje.

I još par savjeta za kraj…

Ako se osjećate fizički iscrpljeni – taj dan radije meditirajte ili radite vježbe disanja (pranayama) umjesto da vježbate položaje.

Kada imate puuuuno vremena na raspolaganju – vježbajte nove položaje ili one koji vam baš ne idu najlakše.

Kraće i češće vježbanje bolje je od nikakvog…

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s