ASPEKTI AUTENTIČNOG UMA – Mannas, Buddhi, Chitta i Ahamkara

Članak

ASPEKTI AUTENTIČNOG UMA – Mannas, Buddhi, Chitta i Ahamkara

U jednom od prijašnjih postova pisali smo o funkcijama autentičnog uma tj. načinu i mjestu energetskih interakcija između polja i osoba radi direktne spoznaje i uvida. Naveli smo da energetsku interakciju vrše energetske ovojnice koje nemaju čvrstu strukturu i sačinjene su u potpunosti od prane. U yogi se te ovojnice nazivaju indire, koshe i prane i mogli bi ih označiti kao mentalne omote (koše), na nivou intelekta, ili astralne omote (indire), na nivou emocija. Prane su energetski medij koji osigurava nesmetan rad „omotima“. Kompletno sakupljanje podataka iz vanjskog okoliša osiguravaju nam ovojnice koje smo spomenuli, a u ovom postu ćemo opisati što rade druge ovojnice zadužene za obradu podataka koje su osigurale koshe i indire. Te druge vrste ovojnica se obično u literaturi nazivaju aspekti autentičnog uma, a u yogi  su poznate kao mannas, buddhi, chitta i ahamkara. One su kolektivni aspekti koji funkcioniraju na svim svjetovima i dimenzijama i služe kao nacrt za rast i aktivnost energetskih tijela, slično kao DNK za fizičko-materijalno tijelo. U ljudskom energetskom polju aspekti opskrbljuju koherentnu strukturu i identitet kroz kojeg se Univerzalna svjesnost (Sebstvo) može izraziti.

Mannas zahvaća i izolira objekt, biće i/ili energetsko polje u vanjskom okolišu da ga može proučiti. Taj aspekt, kao osnovni element osobnog identiteta, može biti objašnjen ako upotrijebimo metaforu „gledati naspram vidjeti“. Kod „gledanja“ ne postoji naglasak na ništa naročito. Ali u „viđenju“ ono što je viđeno je stavljeno u kontekst u kojem može biti uspoređeno i studirano. Mannas ne „gleda“, nego radije „vidi“ stavljajući naglasak na nešto u svojem vizualnom polju tako da se to može odvojiti od okoliša.

Buddhi je aspekt uma koji analizira objekte, bića i/ili energetska polja koja su odvojena od svog okoliša i uspoređuje ih s onim što je već znano. Iako objekti, bića i/ili energetska polja mogu varirati ili se mijenjati, buddhi ostaje konstantan. Upravo je buddhina postojanost i konzistentnost ona koja omogućava da se ono što je bilo studirano stavi u specifičan kontekst tako da chitta može tomu pridati određenu vrijednost.

Chitta pridaje vrijednost onome što je mannas izolirao i budhhi i analizirao. Vrijednost ovisi o stanju ljudskog bića proizašlog kroz te aspekte. Kada je osoba vezana uz individualni um i ego, vrijednost nečega će biti bazirana na refleksu želja – averzija i bit će suđeno ovisno o tome unaprjeđuje li fizičku i/ili psihičku dobrobit. Kada je osoba odabrala unutarnji život i počela učvršćivati granice svog polja te uklanjati karmički teret, vrijednost će se određivati ovisno o tome povisuje li se tijek prane i/ili unaprjeđuje odnos sa Sebstvom.

Ahamkara odlučuje. On prerađuje informacije dobivene od drugih aspekata uma i koristi ih za stvaranje i/ili podražavanje osobnih stavova i odnosa. Ono što dobiva i prihvaća kao vrijedno i relevantno ne samo da dodaje onome što je prihvaćeno kao „znanje“ već i eksperimentalno potvrđuje ono što osoba već zna o sebi. Kada informacija podržava individualni um i ego, ona potvrđuje ono što su individualni um i ego već odavno tvrdili; da je ustvari ta osoba individua. Ta je osoba motivirana opstankom i potrebom da dostigne stanje fizičke dobrobiti i ugode. Kad odluka podržava Sebstvo ona potvrđuje prirođenu božanstvenost osobe, te da je osoba a priori u jedinstvu sa Sebstvom.

Prema knjigama Keitha Sherwooda “Prevladavanje karme” i “Sex i transcendencija”

One response »

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s