Avatar Krišna

Članak

AVATAR KRIŠNA

krishnaVjerojatno ne postoji istinski tragač za svojim najdubljim bićem i samorealizacijom koji se nije nadahnjivao najvećim biserom duhovne literature sa istoka. Naravno, riječ je o Bhagavad-giti -jednom od najznačajnijih duhovnih djela ljudske civilizacije nastalog prije oko pet tisuća godina i sastavnog dijela sanskritskog epa Mahabharata. U njemu se u osamnaest poglavlja obznanjuju najviši duhovni (božanski) postulati kroz razgovor Krišne i Arđune, a ono što smo mi izdvojili kao zanimljivost u ovom postu su „ovozemaljske“ manifestacije Krišne. Možda i nismo izabrali najznačajnije dijelove Krišninog učenja, ali su nam svakako bili zanimljivi i neočekivani. Evo kako Krišna sebe manifestira i što sve predstavlja:

„…Ja sam ukus vode, svjetlost Sunca i Mjeseca, slog om u vedskim mantrama, zvuk u eteru i sposobnost u čovjeku. Ja sam izvorni miris zemlje i toplota u vatri. Ja sam život svega što živi i pokora svih asketa.

…izvorno sjeme svega što postoji, inteligencija inteligentnih i hrabrost svih moćnih ljudi. Ja sam snaga snažnih, lišen strasti i želje i seks u skladu s dharmom…

…ja sam sve, ali sam neovisan. Nisam pod utjecajem guna materijalne prirode jer su one u meni. Ja sam obred, žrtvovanje, ponuda precima, ljekovita biljka i transcendentna mantra. Ja sam pročišćeni maslac, vatra i ponuda.

Ja sam otac ovog univerzuma, majka, djed i potpora. Ja sam cilj znanja, onaj koji pročišćava i slog om. Ja sam također Rig, Sama i Yajur Veda.

Ja sam cilj, održavatelj, gospodar, svjedok, prebivalište, utočište i najdraži prijatelj. Ja sam stvaranje i uništenje, osnova svega, vječno počivalište i sjeme. …ja dajem toplotu i šaljem i sprječavam kišu. Ja sam besmrtnost i otjelovljena smrt. I duh i materija su u meni.

Ja nikome ne zavidim, niti sam prema ikome pristran. Jednak sam prema svima. Ali tko me služi s devocijom je moj prijatelj, u meni je i ja sam njegov prijatelj.

Ja sam stvorio sve razne odlike živih bića kao što su inteligencija, znanje, sloboda od sumnje i iluzije, opraštanje, istinoljubivost, neustrašivost, nenasilje, jednakost, zadovoljstvo, strogost, milostinja, slava i sramota, vladanje osjetima, vladanje umom, sreća i nesreća, rođenje i smrt, strah,

Ja sam Jastvo koje se nalazi u srcima svih živih bića. Ja sam početak, sredina i kraj svih živih bića. Među Vedama sam Sama Veda, među polubogovima sam kralj raja, među osjetima sam um, a u živim bićima sam životna sila.

Među oružjem sam grom… među drvećem banjan… a među ljudima sam kralj… među nepokretnim stvarima Himalaya… među vodama ocean… među razoriteljima sam vrijeme… među zvijerima lav… među pročistačima sam vjetar… među ribama sam morski pas… među pticama sam Garuda  među rijekama sam Ganga… među naukama sam duhovna nauka o jastvu… među logičarima sam zaključna istina.

…među ženama sam slava, sreća, fini govor, sjećanje, inteligencija, postojanost i strpljivost. Među prevarama sam kockanje i sjaj sam blistavih stvari. Ja sam pobjeda, avantura i snaga snažnih. Među sredstvima za sprečavanje bezakonja sam kazna, a među onima koji žele pobjedu sam moral. Među tajnim stvarima sam šutnja i mudrost sam mudrih.“

Ovo je bio naš mali izbor iz Bhagavad-gite i onoga što Krišna predstavlja u poglavljima Znanje o Apsolutu, Najpovjerljivije znanje i Obilje Apsoluta. Svakako pročitajte i ostatak!

Odgovori

