Bhakti Yoga

Članak

BHAKTI YOGA

love…„Ljubav vidimo svugdje u prirodi. Sve što je u društvu veličanstveno, uzvišeno i dobro, nastaje iz ljubavi, a sve što je u društvu loše i izopačeno, također je proizvod ljubavi, ali pogrešno usmjerene ljubavi. Ista je emocija podloga i skladne ljubavi supružnika i zadovoljštine zadnje životinjske strasti. Emocija je ista, ali je očitovanje različito. Isti je to osjećaj ljubavi, samo dobro ili loše usmjeren, koji tjera jednog čovjeka da prepusti siromasima sve što ima, dok drugog tjera da presijeca vratove svojoj braći i otima im sve njihovo. Taj prvi voli ostale ljude upravo koliko taj drugi voli samoga sebe. U prvom je slučaju usmjerenje ljubavi dobro i ispravno, dok je u drugom to usmjerenje pogrešno. Ista vatra na kojoj kuhamo ručak može opržiti dijete i to nije krivnja vatre već je stvar u načinu na koji je koristimo. Ljubav, ta intenzivna čežnja za spajanjem, ta jaka želja da dva dijela postanu jedan – i možda da svi postanu jedno – očituje se u višim i nižim oblicima svuda oko nas…

…Kada se traži nešto zauzvrat, tu sigurno nije riječ o ljubavi. To je najobičnija trgovina. Sve dok u nama postoji i najmanja trunka očekivanja neke dobrobiti od štovanja i odanosti Bogu (Univerzalna svjesnost), dotle u našim srcima nema mjesta istinskoj ljubavi. Oni koji štuju Boga samo zbog nade da će ih on nagraditi, svakako ga ne bi štovali ukoliko bi znali da nagrade neće biti. Bhakta naprotiv, voli zbog ljubavi same, i ne postoji niti jedan drugi motiv koji bi uvjetovao ili usmjeravao tu božanstvenu emociju istinskog poklonika…

…Poznata je priča o velikom kralju koji je u šumi sreo mudraca. Nakon kraćeg razgovora s njim, kralju se svidje njegova čistoća i mudrost te on zaželi da ga mudrac počasti primitkom poklona. Ali mudrac ga odbi riječima: „Plodovi šume za mene su dovoljna hrana, čista izvorska voda s planine za mene je sve moje piće, kora drveća moja je odjeća, a pećina je moj dom. Zašto bih uzeo ikakav poklon od tebe ili ikog drugog?“. No kralj uzvrati: „Samo zbog moje koristi, molim te, uzmi nešto od mene i dođi sa mnom u grad i u moju palaču.“ Nakon podužeg uvjeravanja mudrac se složi da napravi kako je kralj zaželio i oni pođoše u palaču. Prije nego što će po

nuditi svoj poklon mudracu, kralj izreče svoju molitvu: “Gospode, podari mi još djece, Gospode, podari mi još dobara, Gospode, podari mi još zemlje, Gospode, podari mi dobro zdravlje…“ i tako dalje. Prije nego je i dovršio svoju molitvu, mudrac bješe potiho napustio sobu. Kralj se nad tim zaprepasti i hitro pohita za mudracom, jecajući: „Odlaziš, a nisi primio moje darove“. Nato mudrac odgovori: „Ja ne prosim od prosjaka. Ti nisi ništa drugo nego prosjak, pa kako  mi onda išta možeš dati? Nisam ja bedast išta uzimati od prosjaka poput tebe. Odi od mene i ne slijedi me“…“

Citirano iz djela: Bhakti yoga, put ljubavi i predanosti“, Vivekananda

2 responses »

    • Naša svijest može proizići iz Univerzalne svjesnosti (Bog = ljubav), a može proizići i iz indvidualnog uma i ega koji proizilaze iz polja maye (karma). Odabir vršimo na svim nivoima, dimenzijama, svjetovima i poljima događanja našeg multidimenzionalnog bića (Univerzum u mikrokozmosu!), svjesno ili nesvjesno, tako da je u osnovi svega naš odabir. Mi biramo ili ljubav, istinu, znanje, užitak, intimnost, slobodu i radost ili opozit tome. Ako odaberemo neuvjetovanu ljubav, i usporedo činimo prikladne djelatnosti, ravijamo karakterne osobine, integrirajući postepeno odbačene i nevoljene dijelove nas samih, postajat ćemo bhakti čiji je cilj prosvjetljenje. Prosvjetljen čovjek jeste ljubav koja se manifestira neuvjetovano i zrači “jednako na sveca i grešnika”. Kočnica u tom procesu je naša vezanost za ind.um i ego, karmički prtljag i vanjske projekcije, neautentične želje, potrebe i misli. Odaberimo naš autentični um i energiju uvijek i svagdje, držimo se toga nepokolebljivo i ljubav (bhakti) će se pojaviti duboko iz nas!

Odgovori

