Top 10 savjeta za skoliozu (3. i 4.)

Članak

TOP 10 SAVJETA ZA SKOLIOZU

Nastavak na prethodni post o skoliozi! Ovog puta o važnosti prehrane, masaži…

 3. Prehrana i skolioza

Prema mnogim medicinskim istraživanjima, skolioza je povezana sa smanjenom gustoćom kostiju i sa većinom poremećaja vezivnog tkiva. Skolioza je jedna od značajki rahitisa, stanja kod kojeg su kosti omekšane i de-kalcificirane.

Znamo da na gustoću kostiju utječu brojni faktori kao što su npr.: genetika, razina estrogena, prehrana, a pogotovo količina fizičke aktivnosti i deficit nutrijenata. Postoje neki vrlo logični odgovori na to što je moguće da bude faktor uzroka skolioze. Za koje je kosti logičnije da stoje uspravno? Za čvrste i zdrave kosti ili za tanke i slabe kosti?

Tabela niže navodi karakteristike koje su zajedničke za oboje, skoliozu i osteoporozu. Vraćanje gustoće kostiju u spektar normale, poželjno je i može biti od pomoći i kod slučaja skolioze.

SKOLIOZA OSTEOPOROZA
Žene Žene
Niska razina estrogena Niska razina estrogena
Prehrambeni nedostaci Prehrambeni nedostaci
Manjak fizičke aktivnosti Manjak fizičke aktivnosti
Niska tjelesna težina Niska tjelesna težina

Mnogi nutritivni disbalansi kao što su deficit magnezija, vitamina B6, bakra, cinka, vitamina C i D – mogu biti faktor koji se povezuje sa skoliozom.

U studiji koja je obuhvaćala adolescentice sa skoliozom, pronađena je visoka razina bakra u njihovoj kosi. Autor te studije sugerirao je da bakar može igrati određenu ulogu u razvoju idiopatske skolioze.

Moramo se prisjetiti da nutricionalni zahtjevi rastu sa ulaskom djece u pubertet, kako bi se potpomognuo seksualni razvoj. Tu je posebno važan cink, pogotovo za mušku djecu budući da sjemena tekućina sadrži velike količine cinka. Prehrana koja je osiguravala dovoljnu količinu kalorija i nutrijenata tijekom djetinjstva, nije dostatna u periodu kada dijete uđe u pubertet.

Kod muškaraca je puno učestalija deformacija prsnog koša (pectus excavatum) u odnosu na žene (8:1). Uzrok tome je vjerojatno razlog kojeg sam ranije navela, tj. povećana potreba za cinkom kod muške reproduktivne funkcije.  

Kod ženske djece, u fazi seksualnog razvoja uslijed nedostatka cinka primijećen je oslabljen razvoj grudi. Deficit cinka, u oba slučaja (kod muške i kod ženske djece) vezan je uz smanjen seksualni razvoj.

Magnezij je mineral u tragu koji je poznat po tome da je organizmu potreban za nekoliko stotina različitih tjelesnih funkcija. Evo citata jedne poznate američke nutricionistice – Adelle Davis: „Magnezij je nešto bez čega ne možemo. Čak i mali nedostatak uzrokuje osjetljivost na buku, nervozu, iritabilnost, mentalnu depresiju, zbunjenost, grčeve, drhtanje, strah, nesanicu, mišićnu slabost i grčeve u nožnim prstima, stopalima, nogama.„

Iz svega navedenog, može se zaključiti da bi dobro bilo provjeriti vitaminsko – mineralni status i prema njemu odrediti dodatan unos vitamina i minerala, a pogotovo u fazi intenzivnog rasta i razvoja djeteta u pubertetskoj dobi.

4. Masaža i tehnike rada na tijelu (Shiatsu, Rolfing, Bowen, refleksoterapija, klasična masaža, thai masaža, Yumeiho…)

Što god da odaberete od tehnika nabrojanih u podnaslovu biti će od velike pomoći svakome, a pogotovo osobi sa skoliozom. U kombinaciji sa redovitim vježbanjem, masaža je nešto uz što ćete puno prije osvijestiti svoje držanje i time poboljšati tjelesnu posturu i dobiti više motivacije za napredak.

Za mene je iskustvo masaže bilo kao pravi katapult. Promjene koje su se dešavale bile su očigledne. Shiatsu masaža bila mi je od velike pomoći.

Kako ne bi mislili da ste ovisni samo o pomoći terapeuta, sami ili uz pomoć obitelji možete raditi slijedeće:  

1. Oblozi od đumbira!

Jedna od dopunskih terapijskih metoda sa kojom sam se susrela učeći shiatsu masažu su i oblozi od đumbira. Za obloge od đumbira mogu reći – kada ih jednom probate željet ćete još, još i još…🙂

Oblozi su posebno učinkoviti za napete i bolne mišiće, kronične bolove u leđima i opće poboljšanje cirkulacije.

U slučaju skolioze preporučljivo je obloge stavljati na područje donjih leđa (u zoni bubrega) te vrućim oblogom masirati uzduž kralježnice.

Na internetu ima već dosta informacija o postupku za primjenu ovih obloga. Najbolje je da vam ih netko radi, a uz malo snalažljivosti, moguća je i samo-primjena.

Nakon primjene obloga kad su leđa ugrijana i kada je potaknuta cirkulacija, bilo bi idealno da vam netko napravi masažu sezamovim uljem…

2. Masaža sa toplim sezamovim uljem.

Najvažnije je umasirati toplo ulje uzduž kralježnice i pod broj dva, noge radi rasta kostiju. Sezamovo ulje ima veliku sposobnost upijanja te prodire duboko do zglobova i kostiju. Na taj način pomaže zglobovima u smislu fleksibilnosti.

Za masažu je potrebno:

a) ugrijati ulje na temperaturu malo višu od temperature tijela

b) staviti malu količinu ulja u dlan

c) izmasirati uzduž kralježnice

d) izmasirati noge koristeći duge pokrete uzduž kostiju noge i kružnim pokretima oko zglobova

e) na kraju izmasirajte i stopala

Još o karakteristikama sezamovog ulja i masaži možete pročitati ovdje.

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s