VUNENA NIT

Članak

VUNENA NIT

VunaJednom davno, mladić u potrazi za Bogom uspeo se na planinu starom pastiru poznatom po mudrosti. „Učitelju“, reče mladić, „došao sam k tebi da me podučiš životnoj istini! Poduči me o Božjoj kreaciji i pomozi mi da nađem Boga u sebi.“

„Kako da ti ja pomognem, pa ja sam samo pastir“,  odgovori mu starac. „Moje znanje se ne proteže dalje od ove planine, a živa bića s kojima dijelim ovaj prostor su ovce i vukovi! Ali, ako želiš mogu ti ispričati životnu priču iz mog okruženja, možda ti ona pomogne u tvojoj potrazi za Bogom. Za koji mjesec sići ću u grad gdje ću oštrigati ovce i gdje ću runo dati u predionicu. Pored predionice vune nalazi se manufaktura s tkalačkim stanovima gdje se pletu odjevni predmeti, pa i šal i kapa koje ti nosiš i gunj kojim se ja pokrivam. Ja ću se tada već vratiti na ispašu svojih ovaca, a ti ćeš meditirati u potrazi za Bogom. Eto to je moja priča“, reče starac i ušuti.

Nezadovoljni mladić se žustro usprotivi, „A gdje je tu priča o vječnom životu?“ Starac strpljivo odgovori, „Pa ta vunena odjeća koju ti nosiš će jednoga dana biti puna rupa i neupotrebljiva i biti će sigurno odložena u stare stvari gdje će istrunuti i kao prah i pepeo vratiti se zemlji, zar ne? I  tko će pasti travu izniklu na takvom gnojivu nego ove ovce i dati vunu od koje ćeš ponovo kupiti toplu odjeću? Nije li tako zatvoren životni ciklus koji teče po vječnim božanskim zakonima postojanja?“

vuneni pokrivačZbunjeni mladić tada upita, „A kako da ovdje prepoznam Boga?“ Starac se nasmiješi i reče, „Vunena nit. U njoj, na tako malenom mjestu nalazi se sav potencijal i sve mogućnosti koje nosi ovčje runo kao materijal i koje kreator svojim vještim prstima i znanjem pretvara u gotove proizvode. Ono što je tada urađeno teško se mijenja i proživjeti će svoj uobličeni život dok se ne vrati u energiju i sirovi materijal. U gotovo nemjerljivoj veličini tanke niti vune sadržan je sav životni  potencijal koji uz pomoć kreatora dobiva svoj oblik i svoju svrhu. Isto tako, u tebi postoji mala točka na desnoj strani grudi poznata kao duhovno srce, Jastvo ili Atman iz koje se u tvoje polje i tvoju svijest izlijeva Univerzalna svjesnost i prana. U toj nemjerljivo maloj točki nalaze se sva tvoja iskustva, sve ono što si bio, što jesi i što ćeš biti. U njoj su svi tvoji odabiri, tvoja svrha i tvoje oslobođenje. Kreator budi ti…“

Mladić se nakloni s poštovanjem, svjestan dubokog znanja u sebi i mirno udalji.

 

 

 

 

 

Odgovori

