JNANI (ZNALAC)

Članak

imagesJnani je samoostvareni i samorealizirani jivamukti, u znanju i intimnosti je sa Sobom,  stigao je do cilja i u beskrajnom je blaženstvu (satcittananda) te nas ne treba zavarati njegova  vanjska pojavnost. Pošto je u fizičko-materijalno tijelu, on može zbog svoje prarabdhe (sakupljene karme) izgledati kao da pada u neznanje, no on je uvijek čist kao akasha (prostor , eter) koji je i sam uvijek čist bilo da je prekriven gustim oblacima ili pročišćen strujama vjetra. On uvijek prebiva u Sebstvu, iako šuti kao neznalica jer je njegova neaktivnost posljedica dualizma koji podrazmijeva vaikhari vak (izgovorene riječi) Veda. Iako daje uputstva svojim učenicima on se ne postavlja kao učitelj jer je u potpunosti spoznao da su učitelj i učenik puki sporazum rođen iz iluzije (maya) i stoga koristi riječi.  Ako s druge strane on nepovezano ili nerazumno govori, to je zbog toga što je njegovo iskustvo neiskazivo, kao riječi ljubavnika u zagrljaju. Ako njegove riječi teku kao bujica kao kod govornika, one predstavljaju sjećanja na njegova iskustva jer je on nedualno jedinstvo bez ijedne želje koja čeka na ispunjenje. Iako se može činiti da je skrhan patnjom, kao i svaki drugi čovjek u nesreći, on ustvari pokazuje ispravnu ljubav i sažaljenje prema osjetilima koja je imao pod kontrolom prije nego što je spoznao da su ona samo instrumenti i manifestacija Sebstva. Kada izgleda da je izrazito zainteresiran za čuda svijeta on se samo ruga neznanju rođenom iz zablude. Ako se čini da se predaje seksualnim zadovoljstvima možemo  smatrati da uživa u vječno urođenom orgazmičkom blaženstvu Sebstva koje uživa u ponovnom sjedinjenju individualnog i univerzalnog Sebstva, ponovo ističući svoju prvobitnu prirodu. Ako izgleda srdit on misli dobro jivama. Sve njegove aktivnosti trebamo shvatiti  samo kao božanske manifestacije na ljudskom planu. Ne treba se roditi ni najmanja sumnja o njegovom oslobođenju dok je još u životu. On živi samo za dobro svijeta.

images (5)Slijedeća priča objašnjava navedeno: Parikšit je bio mrtvorođeno dijete i žene su molile Sri Krišnu da ga spasi i oživi. Prisutni mudraci su se čudili kako će Krišna spasiti dijete od djelovanja strelica Ashwatthame (junak iz Mahabharate). Krišna reče „Ako dijete dodirne netko tko je u vječnom celibatu (nityabrahmachari) ono će oživjeti. Čak se ni Suka nije usudio dodirnuti dijete. Pošto nije našao nikog među čuvenim svecima  koji bi bio dovoljno hrabar da to učini Krišna je prišao i dodirnuo ga je sam govoreći: „Ako sam ja u vječnom celibatu neka ovo dijete oživi!“ Dijete je počelo da diše i oživjelo i kasnije izraslo u Parikšita. Iako je Krišna bio okružen s 16000 gopija (obožavateljica) i s njima uživao, bio je brahmachari što je čudo jivamuktija koji ne vidi ništa odvojeno od Sebstva.

Iz knjige „Razgovori s Ramanom“

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s