ČOKOLADA

Članak

sufijska pričaStarome sufijskom učitelju došla je žena sa svojim malim djetetom i rekla mu: „Već sam umorna od ovog dječaka, jede previše slatkiša i bojim se da će se razboljeti, da će mu propasti zubi. Uz to, stalno ga nešto boli, jede samo slatko i ništa drugo. Molim vas, učinite nešto. Znam da će poslušati ono što mu vi kažete”. Učitelj je pogledao dječaka i rekao ženi: „Dođite za tjedan dana”. Žena se jako iznenadila, jer kad god bi došla da ga upita nešto o životu, smrti, inkarnaciji, Bogu, nebu i paklu, on bi bio spreman odmah odgovoriti. Sada se radilo o tako bezazlenoj sitnici; samo je trebalo narediti dječaku da ne jede čokoladu a za to mu je potrebno sedam dana! Pomislila je: „Ovi sufijski učitelji su pomalo ludi. Nije mi jasno zašto moram čekati tjedan dana”.

Kada je došla poslije sedam dana, učitelj je rekao: „Žao mi je. Vratite se za dva tjedna, još nisam spreman ništa reći”. Na to se čak i dječak iznenadio. Kada su se vratili poslije dva tjedna, učitelj je pogledao dječaka i rekao: „Možeš to postići”. Dječak je upitao: „Zašto su vam bila potrebna tri tjedna samo da biste mi to rekli?”. Učitelj je odgovorio: „Zato jer i ja volim slatkiše. Morao sam pokušati i vidjeti mogu li bez njih, kako bih ti inače mogao objasniti? To bi bila laž. A teško je, znam”. Dječaka je učitelj počeo sve više i više zanimati. Žena je rekla: „Mogli ste mu samo narediti, nije trebalo da dokazujete”. Učitelj je odgovorio: „Ne mogu govoriti o nečemu što nisam sam iskusio. Nikada nisam izgovorio nešto što nisam iskusio, jer kada to učiniš izgovoreno izgubi nešto; u njemu uopće nema istine”. Učitelj je još dodao: „Kada čovjek govori iz vlastitog iskustva to prodire duboko. Ja sam to znao. Pogledao sam te u oči i osjetio da bi ti to mogao brže učiniti. Ja sam star čovjek, ja sam slab. Meni su trebala tri tjedna. Ti si mlad, možeš to postići za jedan dan!”.

Iz kolekcije Osho Rajneesha.

Odgovori

