Osnove meditacije

Ako ste u potrazi za odgovorima koje ne nalazite u vanjskom okruženju ili se pritisnuti stresom i problemima vanjskog svijeta možda niste sjetili da odgovore potražite unutar sebe ili ne znate kako, meditacija bi mogla biti odgovor i rješenje za vas.

Što je u stvari meditacija i što je potrebno kako bi se njome mogli koristiti kao svojevrsnim alatom u postizanju unutarnjeg mira i ravnoteže? Naime, često srećem meditante koji nisu zadovoljni efektima meditacije koju koriste, načinom i dužinom meditacije, naporom bez kojeg ne mogu meditirati itd. Jedna od najčeših grešaka koje se dešavaju je meditiranje na karmu, što se gotovo uvijek događa kada se meditira i usmjerava pažnja na prednji dio tijela ili čakri gdje prolazi ženski meridijan. Zaboravlja se da je prednji dio čakri (dio kotača koji se vrti) najčešće opterećen karmom te je kao takav nepostojan. Zbog toga se ne možemo centrirati i fokusirati i ego koristi momenat da nas izbaci iz meditacije. Zato je bolje centrirati se u muškom polu čakre na leđima gdje prolazi muški meridijan sushumna i ako je čakra aktivna kroz taj meridijan prolazi prana koja će nas napajati tokom meditacije i držati čvrsto centriranim. Da bi to postigli koristimo namjeru izrečenu na glas.  Namjera je jedina funkcija uma koja nije zarobljena u egu a izriče se na glas da ne bi bila u formi misli ( misli su najčešće u egu i našem individualnom umu).  Ona služi kao svojevrsni softwer kojim se programira um. Na pr.: “Moja je namjera aktivirati stražnji dio srčane čakre” i dalje: “Moja je namjera centrirati se u stražnjem dijelu srčane čakre”.  Nakon toga na isti način namjerom okrenite organe percepcije prema unutra, postanite prisutni, izaberite pranu kao gorivo i uskladite svjesnu i podsvjesnu mentalnu aktivnost. Osnovnom pažnjom uvijek ostanite između lopatica na površini tijela koje odgovara 8. torakalnom pršljenu, a drugom, finijom pažnjom promatrajte suptilne promjene u vašem polju bez vezivanja. Prije toga izaberite mjesto bez uznemiravanja,  položaj tijela sa uspravnom kralježnicom te isprobajte ovu jednostavnu tehniku. Za sve nejasnoće slobodno nam se obratite pa ćemo ih na obostrano zadovoljstvo razjasniti.

Ovom prilikom ću se ovlaš osvrnuti i na rituale, mantre i slične radnje koji bi trebali donijeti mir i pojačani tok energije u vlastitom polju. Na žalost, osnovni nedostatak ovih tehnika je nepotrebna dugotrajnost, beskrajna ponavljanja te “sve vrijeme ovog svijeta” koji su  potrebni da bi se nazreli pozitivni efekti. Živeći u Kali yugi, gdje je odnos karmičke i vitalne energije 75%-25% u korist karme, jednostavno se nameće zaključak da je sve manje vremena. Ljudima su potrebne tehnike koje direktno, bez okolišanja, na jednostavan način dovode meditanta u stanje mira. Transcendirati ego i njegov individualni um je osnovni zadatak, tj. ne dozvoliti im mogućnost da se upletu i opstruiraju meditaciju.

Meditacija je tehnika pomoću koje našu pažnju iz vanjskog svijeta okrećemo prema unutarnjem, postižući mir i ravnotežu. Osnovno učenje o ljudskom energetskom sustavu, meridijanima, čakrama i auri koristan je temelj za početak prakse uz iskusnog voditelja.  Osnove meditacije uključuju i  “energetsku anatomiju”, odnosno objašnjenje kako nevidljivi energetski sustav vrši distribuciju energije potrebne za  naše svakodnevno funkcioniranje. Ako osjećate poriv da vaš život ispunite sa više radosti i autentičnosti, putem osnova meditacije učinite prvi korak prema svojoj nutrini.

Dakle, ukoliko ste zainteresirani…

  1. koristeći namjeru kao funkciju uma naučit ćete aktivirati i centrirati se u  stražnjem dijelu srčane čakre
  2. okrenuti organe percepcije prema unutra
  3. postati prisutni u vječnoj sadašnjosti
  4. izabrati pranu kao energetsko gorivo
  5. uskladiti svjesnu i podsvjesnu mentalnu aktivnost

Ovim jednostavnim afirmacijama izrečenim na glas osigurat ćete prijelaz u autentični um, imati duboki meditativni doživljaj i opskrbiti se vitalnom energijom (pranom), te podići razinu vlastite svijesti.

Voditelj je Petar Vojvodić, dugogodišnji učenik Keitha Sherwooda (www.onewholelove.com), utemeljitelja ove meditativne metode. Petar Vojvodić, pored godina iskustva u energetskom radu  na sebi vodi redovnu grupu za meditaciju u Ljubljani, Varaždinu i Zagrebu.  Petar je i vrstan muzičar koji glazbu rado koristi u OM meditaciji pri aktiviranju čakri.

Individualni tretmani

Ako ste zainteresirani za individualni rad, Petar radi na uklanjanju energetskih blokada na mentalnom nivou i u svijetu emocija jednostavnom tehnikom pronalaženja podsvjesnog “koda” koji podržava “status quo”, te sprječava duhovni razvoj i duboke  uvide te opskrbljenost energetskog polja vitalnom energijom. Ova tehnika koristi rezonanciju i vibraciju u vašem polju, a nakon izgovorenih afirmacija, koje otkrivaju energiju i svijest zakopane u podsvijesti. Kada se iznanadno otvori energetsko podpolje, a to je najčešće naša tamna strana ili neprijatna slika o sebi koju ne želimo da vidimo i stalno ju zakopavamo u podsvijest, jednostavnom tehnikom oduzimamo dozvolu nefizičkim bićima ili entitetima koji su u samoj srži tih podpolja i prekidamo vezanost za njih. Naknadno aktiviramo čakre na dimenzijama gdje su bila ta podpolja i ispunjavamo se pranom. Na ovaj način koristimo snagu i moć uma da kreira mentalno, emocionalno i fizičko zdravlje osvješćujući vlastitu podsvijest.

Više informacija, detalja kao i dogovor za termin možete saznati ako mi se obratite putem e-maila ili na mob. Individualni rad moguć je i putem skype-a! Podaci su na stranici “kontakt”.

O  MEDITACIJI-RAMANA MAHARIŠI:

“Meditacija (djana) je borba; jer nije lako držati se čvrsto jedne misli, isključivši sve ostale. Druge misli se javljaju i pokušavaju potopiti tu misao. Kada se ova misao učvrsti, ostale se raspršuju. Regulacija daha (pranayama) je za onoga tko ne može direktno kontrolirati svoje misli. Ona ima istu svrhu kao kočnica u autu ali čovjek  se ne treba zaustaviti na kontroli daha. Pošto se njena svrha postigne – stišavanje nespokojstva uma – čovjek se treba prihvatiti prakse koncentracije. Tokom vremena moći će se bez kontrole daha. Um će se stišati čim se uđe u meditaciju. Kada se meditacija dobro učvrsti, više se ne može napustiti. Nastavit će se odvijati automatski čak i za vrijeme rada, igre i drugih aktivnosti. Nastavit će se čak i tokom spavanja. Način da se postane čvrsto utemeljen u meditaciji je sama meditacija. Nije potrebna ni japa, ( mentalno ponavljanje riječi ili rečenica), niti zavjet šutnje. Ako se čovjek navikne na sebične svjetovne aktivnosti beskorisno je da uzima zavjet šutnje. Meditacija gasi sve misli i tada preostaje jedino Istina.”